Via een volwaardige API-integratie kan uw gemeente-app communiceren met uw eigen meldingssysteem.
Melding doen
Met uw gemeente-app kunnen inwoners eenvoudig meldingen doen over het openbaar domein, zoals weggebreken, sluikstorten of overlast. De app fungeert zo als extra kanaal, naast het meldingsformulier op uw website.
Meldingsproces voor inwoners
Burgers volgen bij het doorgeven van een melding onderstaande stappen.
Kies een meldingscategorie (eventueel met subcategorieën)
Vul de details van de melding in
Voer persoonlijke gegevens in (optioneel)
Verstuur de melding
Opties om meldingen te configureren in uw gemeente-app
Hieronder vindt u de verschillende opties terug om meldingen te configureren in uw gemeente-app.
Als u geen meldingssysteem heeft of geen integratie met Mijn Burgerprofiel, kunt u meldingen versturen via gestructureerde e-mail.
Voor sommige meldingen kunt u inwoners doorsturen naar een externe URL of telefoonnummer.
Stuur meldingen meteen naar Agentschap Wegen en Verkeer.
U kunt inwoners via de tegel ‘Melding doen’ in uw gemeente-app doorverwijzen naar uw website.
Het is mogelijk om verschillende combinaties te combineren.