Gedaan met laden. U bevindt zich op: Meldingen versturen als gestructureerde e-mail Melding doen

Meldingen versturen als gestructureerde e-mail

Als u nog geen meldingssysteem heeft of geen integratie met Mijn Burgerprofiel, kunt u meldingen versturen als gestructureerde e-mail naar een zelfgekozen e-mailadres.

Gebruiksvriendelijk

Deze optie biedt uw inwoners een gebruiksvriendelijke meldingsflow binnen de gemeente-app. In de app is er geen visueel verschil tussen deze optie en een volwaardige API-integratie.

Integratie met meldingssystemen

Sommige meldingssystemen van dienstenleveranciers kunnen gestructureerde mails verwerken. Uw software leest de ontvangen mail uit en maakt een melding aan op basis van de gegevens in de mail. Zo behoudt u uw eigen systeem en processen.

Optionele configuratie per meldingscategorie

Per meldingscategorie kan een specifiek e-mailadres ingesteld worden. Dit maakt het mogelijk om meldingen vooraf te triëren, zodat ze meteen bij de juiste dienst terechtkomen.

Configuratie in samenspraak met Digitaal Vlaanderen

De configuratie kan in overleg met Digitaal Vlaanderen worden opgezet. Neem hiervoor contact op via aansluitingen.mijnburgerprofiel@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).

Hou rekening met technische beperkingen

Wanneer u e-mail gebruikt als kanaal, is het belangrijk om rekening te houden met enkele technische beperkingen. Digitaal Vlaanderen kan alleen bevestigen dat de melding via e-mail is verzonden. Daarna hangt de ontvangst af van de configuratie van de mailbox van de ontvangende partij. We kunnen dus niet garanderen dat de e-mail goed wordt ontvangen, bijvoorbeeld bij een volle of onbemande mailbox, spamfilters, te grote bijlagen of een verkeerde mailboxconfiguratie.

Stappen melding doen

Voorbeeld ter illustratie uit de app van Sint-Pieters-Leeuw.