Meldingscategorieën met externe URL
Met de gemeente-app kunt u bepaalde meldingen eenvoudig doorsturen naar externe partijen, zoals nutsbedrijven of lokale diensten. Dit biedt zowel voor de inwoners als voor de gemeente een efficiënte manier om meldingen snel door te geven aan de juiste instantie.
Doorsturen naar externe URL of telefoonnummer
Voor bepaalde meldingscategorieën kunt u inwoners doorsturen naar een externe URL of een telefoonnummer zodra deze categorie is geselecteerd onder ‘Melding doen’. Deze categorieën krijgen een apart icoon en een ondertitel met extra uitleg. Wanneer gebruikers zo’n meldingscategorie aanklikken, worden ze uit de app geleid en opent hun browser of telefoonapp.
Voorbeelden
- Een melding over een kapotte straatlantaarn linkt direct door naar de website van Fluvius.
- Een melding over een wespennest linkt direct door naar het contactformulier of het telefoonnummer van de lokale brandweer.
Configuratie in samenspraak met Digitaal Vlaanderen
De configuratie hiervoor kan in overleg met Digitaal Vlaanderen worden opgezet. Dit kan ook gecombineerd worden met meldingen via gestructureerde e-mails, zodat alleen de relevante meldingen bij u terechtkomen. In andere gevallen wordt de melder direct naar de derde partij geleid.
Contact opnemen voor configuratie
Stuur een e-mail naar aansluitingen.mijnburgerprofiel@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie) voor verdere informatie.
Voorbeeld ter illustratie uit de gemeente-app van Sint-Niklaas.