Toegang tot diensten- en raamcontractencatalogus
Heb je problemen met toegang tot de diensten- en raamcontractencatalogus? Op onderstaande pagina vind je mogelijke oorzaken en hoe je die kan oplossen.
Gebruikersrecht laten toekennen
Indien je niet zeker weet of je het gebruikersrecht hebt, contacteer dan eerst je lokale beheerder om dit na te vragen.
Weet je niet wie je lokale beheerder is? Die kan je opzoeken via de ‘Mijn Profiel’-pagina van het Gebruikersbeheer(opent in nieuw venster) of via de webpagina van Digitaal Vlaanderen.
Inloggen als medewerker van je organisatie
Om de catalogus te bekijken, moet je ingelogd zijn. Ben je een medewerker van de Vlaamse overheid en werk je met een VO-laptop geconnecteerd op het netwerk? Dan zal het inlogproces automatisch doorlopen worden. Indien niet, log dan manueel in met een van onderstaande digitale sleutels.
Wat als je nog steeds geen toegang hebt?
Heb je het juiste gebruikersrecht toegekend gekregen? En ben je ingelogd als medewerker van je organisatie? En toch kan je de catalogus niet bekijken?
Dan zijn volgende situaties mogelijk, je krijgt steeds de foutmelding “403 - geen toegang”:
- Je kreeg een link door naar een raamcontract van een organisatie die kan afnemen van het raamcontract, maar helaas kan jouw organisatie niet afnemen.
Je kan dit eenvoudig controleren: indien je kan inloggen en andere raamcontracten en diensten ziet, dan is er dus geen probleem, je organisatie valt gewoon niet onder het toepassingsgebied (je kan niet afnemen van het raamcontract). - Je werkt voor verschillende organisaties en het raamcontract staat niet open voor één van die organisaties.
Soms ben je in het gebruikersbeheer gekend als medewerker van meer dan één organisatie. Bijvoorbeeld: je werkt zowel voor een lokaal bestuur als een OCMW. Het raamcontract dat je wilt bekijken staat enkel open voor het lokaal bestuur, maar niet voor het OCMW. Ben je aangemeld als medewerker OCMW? Dan zal je dus het raamcontract niet zien. Meld je dan aan als medewerker lokaal bestuur en je zal wel toegang hebben tot het contract. - Je krijgt de foutmelding “403 - geen toegang”, maar je bent zeker dat je organisatie toch kan afnemen van het raamcontract. In dat geval contacteer je Het Facilitair Bedrijf en vermeld je de stappen die je ondernam (inloggen / juiste gebruikersrecht toegekend), bezorg een screenshot van de foutmelding én vermeld het raamcontract dat je wilt bekijken.
Facilipunt (Het Facilitair Bedrijf)
- Website
- www.facilipunt.be opent in nieuw venster
- facilipunt@vlaanderen.be
- Telefoon
- 02 553 20 00