Bijkomende informatie voor Mijn Kortingsbon
De meeste aanvragen van Mijn Kortingsbon worden automatisch verwerkt. In 7% van de aanvragen kunnen de gegevens niet automatisch worden opgehaald en kan niet beoordeeld worden of iemand voldoet aan de voorwaarden van Mijn Kortingsbon. In zo’n situatie hebben wij extra informatie nodig om Mijn Kortingsbon te kunnen toekennen. Indien dit van toepassing is voor u, wordt u hierover via e-mail of brief gecontacteerd.
We begrijpen dat het verzamelen van deze documenten een extra inspanning vergt. Op deze webpagina vindt u meer informatie over welke documenten nodig zijn om uw aanvraag te vervolledigen én waar u de gevraagde documenten kunt terugvinden. Lees deze pagina zorgvuldig na, zodat u ons de juiste documenten kunt bezorgen. Indien wij na 3 maanden onvoldoende informatie hebben ontvangen, wordt uw dossier afgewezen, aangezien wij niet kunnen controleren of u aan de toekenningsvoorwaarden voldoet.
Begeleiding via het OCMW?
Bent u in begeleiding bij het OCMW? Neem dan contact op en neem uw dossiernummer mee. Een dossiernummer start altijd met de hoofdletters “KB”. Dit vindt u terug in het online aanvraagloket van Mijn Kortingsbon. Het OCMW kan attesteren dat Mijn Kortingsbon relevant is voor uw situatie. Op basis van dit attest kunnen wij uw dossier goedkeuren.