Bijkomende informatie voor Mijn Energiescan
De meeste aanvragen van Mijn Energiescan worden automatisch verwerkt. In 7% van de aanvragen kunnen de gegevens niet automatisch worden opgehaald en kan niet beoordeeld worden of iemand voldoet aan de voorwaarden van Mijn Energiescan. In zo’n situatie hebben wij extra informatie nodig om Mijn Energiescan te kunnen toekennen. Indien dit van toepassing is voor u, wordt u hierover via e-mail of brief gecontacteerd.
We begrijpen dat het verzamelen van deze documenten een extra inspanning vergt. Op deze webpagina vindt u meer informatie over welke documenten nodig zijn om uw aanvraag te vervolledigen én waar u de gevraagde documenten kunt terugvinden. Lees deze pagina zorgvuldig na, zodat u ons de juiste documenten kunt bezorgen. Indien wij na 3 maanden onvoldoende informatie hebben ontvangen, wordt uw dossier afgewezen, aangezien wij niet kunnen controleren of u aan de toekenningsvoorwaarden voldoet.
U kunt ook een energiescan aanvragen via het OCMW. Hiervoor neemt u contact op met het OCMW in uw gemeente. Als het OCMW inschat dat een energiescan nuttig kan zijn voor u, geven ze dit door aan het energiescanbedrijf.
Beschikt u over een digitale meter met geactiveerde voorafbetalingsfunctie (Prepaid)? Dan kunt u ook een aanvraag indienen via de website van Fluvius. Na goedkeuring bezorgt Fluvius uw contactgegevens aan het juiste energiescanbedrijf.
Bent u niet in begeleiding bij het OCMW en beschikt u niet over een digitale meter met geactiveerde voorafbetalingsfunctie (Prepaid)? Dan dient u volgende documenten aan ons te bezorgen. Zonder deze documenten kunnen wij uw dossier niet behandelen.