Hotelhouder
- SYNTRA
- ODB-Z00667
- op: 1 september 2024
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 310 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.syntra.beopent in nieuw venster
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
- Hotel- en personeelsbeheer | ODB-Z00667-010 | 32 uur
- Hotelhouder | ODB-Z00667-011 | 1 uur
- Hotelhouder (kijkstage) | ODB-Z00667-012 | 40 uur
- Markt en klant voor logies | ODB-Z00667-002 | 20 uur
- Front Office voor Logies | ODB-Z00667-003 | 20 uur
- Ontbijt voor Logies | ODB-Z00667-004 | 20 uur
- Housekeeping voor logies | ODB-Z00667-005 | 20 uur
- Financieel beheer voor logies | ODB-Z00667-006 | 60 uur
- Commercieel beheer voor logies | ODB-Z00667-007 | 32 uur
- Operationeel beheer voor logies | ODB-Z00667-008 | 32 uur
- Faciliteitenbeheer voor logies | ODB-Z00667-009 | 32 uur
Inhoud van de opleiding
Deze opleiding bereidt voor op een functie van hotelhouder. Met de stevige basis die je leert, kan je gaan werken in kleine of grote hotels of zelf je eigen hotel managen. Voorkennis is niet nodig maar passie wel! is verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van een hotel. Dit beroep omvat diverse taken en verantwoordelijkheden om ervoor te zorgen dat het hotel soepel en efficiënt functioneert. Je verdiept je in alle taken en verantwoordelijkheden voor het succesvol runnen van een hotel. Markt en klant: Je leert over de verschillende (nationale, provinciale en regionale) actoren binnen het landschap van logies en hotel. Je krijgt info over hoe je je eigen onderneming kan positioneren binnen de markt en hoe je de verschillende doelgroepen binnen de sector kan bereiken. Front office: Hier leer je hoe je de klant ontvangt op een gastvrije manier, de reserveringen beheert en de klanten een aangenaam verblijf garandeert. Ontbijt: Je leert hoe je de klant laat genieten van een bijz