Uitbater kleinschalige logies
- SYNTRA
- ODB-Z00665
- op: 1 september 2024
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 237 uur
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.syntra.beopent in nieuw venster
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
- Markt en klant voor logies | ODB-Z00665-001 | 20 uur
- Front Office voor Logies | ODB-Z00665-002 | 20 uur
- Ontbijt voor Logies | ODB-Z00665-003 | 20 uur
- Housekeeping voor logies | ODB-Z00665-004 | 20 uur
- Financieel beheer voor logies | ODB-Z00665-005 | 60 uur
- Commercieel beheer voor logies | ODB-Z00665-006 | 32 uur
- Infrastructuur voor logies | ODB-Z00665-007 | 32 uur
- Uitbater kleinschalige logies | ODB-Z00665-008 | 1 uur
- Project kleinschalige logies | ODB-Z00665-009 | 32 uur
Inhoud van de opleiding
Deze opleiding bereidt voor op een functie van uitbater van een Bed and Breakfast. Met de stevige basis die je leert, kan je je eigen B&B of logies opstarten. Voorkennis is niet nodig maar interesse wel! Je verdiept je in: Markt en klant: Je leert over de verschillende (nationale, provinciale en regionale) actoren binnen het landschap van logies en hotel. Je krijgt info over hoe je je eigen onderneming kan positioneren binnen de markt en hoe je de verschillende doelgroepen binnen de sector kan bereiken. Front office: Hier leer je hoe je de klant ontvangt op een gastvrije manier, de reserveringen beheert en de klanten een aangenaam verblijf garandeert. Ontbijt: Je leert hoe je de klant laat genieten van een bijzondere ontbijt ervaring die tevens rendabel en winstgevend is voor jouw zaak. Housekeeping: Je maakt een realistisch housekeeping plan op en houdt hierbij rekening met: duurzaamheid, hygiënenormen, veiligheid, time management en klachtenbeheer. Beheer van logies: Hier komt